قالیشویی غرب مشهد قالیشویی غرب مشهد .

قالیشویی غرب مشهد

قلم زنی فرش چیست ؟

 قلم زنی فرش یکی از خدمات قالیشویی غرب مشهد میباشد که به واسطه کارشناسان حرفه ای و هنرمند عمل رنگ برداری و قلم زنی انجام میگیرد حال سوال اینجاست که چه موقع به عمل قلم زنی نیاز است ؟؟؟


 درمان رنگ های در هم آمیخته فرش دستباف با قلم زنی
90 درصد از فرشهای دستباف دستخوش رنگ پس دادگی با آب میشوند و رنگ های تیره به مناطق سفید فرش سرایت میکند،  گاهی به علت شستشوی غیر اصولی در منزل و بدون لوازم کاربردی و به علت سهل‌انگاری و بی توجهی پس از شستشو  فرش رنگ پس داده و دچار آسیب هایی هم چون بروز لکه‌های رنگی بر روی آن می‌شود. گاهی فرش دستباف در معرض تور خورشید قرار میگیرد و رنگ پریده میشود از این رو عملیات رنگ برداری و قلم زنی جهت باز سازی فرش آسیب دیده  صورت میگیرد، از آن جایی که فرش های دستباف ارزشمند و گران قیمت هستند ترمیم و مرمت آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کاری است  دشوار و تخصصی که خوشبختانه قالیشویی غرب مشهد توانسته با کمک متخصصان، قلم زنی را جزء خدمات خود قرار دهد.

 


مراحل قلم زنی فرش دستباف

 

در اولین گام دلیل آسیب فرش باید بررسی شود ، سپس با استفاده از مواد مرغوب رنگ گذاری شروع میشود در این مرحله جنس مواد به کار رفته در رنگ گذاری  و دقت در انجام کار بسیار ضروری میباشد چرا که عدم استفاده از مواد مرغوب سبب رنگ دادگی فرش به سایر نقاط میشود و باعث آسیب جدی تری به فرش میگردد.

( در رنگبرداری اصولا رنگ های تیره ی فرش دستباف که داخل رنگ های روشن و سفید فرش  شده است از بین می رود.  اما  این کار گاهی باعث کمرنگ شدن رنگ های تیره میشود که در اینجا با قلم زنی مشکل حل میشود!)

پس از اینکه رنگ گذاری انجام شد ، با بخور داغ  رنگ بر روی فرش تثبیت میشود و ماندگاری رنگ افزایش میابد.

گاهی با وجود تمام دقت در انجام رنگ برداری محل مرمت شده فرش با مناطق دیگر تفاوت رنگی دارد از این رو رفوگر  با استفاده از یک قلمو باریک و با رنگ های محلول برای تطبیق رنگ فرش اقدام میکند. انجام قلم زنی با مواد شیمیایی و گیاهی انجام میگیرد. در روش قلم زنی یا قلم کاری رنگ فرش 80 تا 90 درصد به حالت اول برمیگردد. 

آیا بعد از قلم زنی فرش با آب رنگ خودرا از دست میدهد؟

 

در پاسخ باید بگوییم :

در صورتی که از عملیات قلم زنی دو سال گذشته باشد خیر . رنگ ثابت شده و دیگر با شستشو پاک نمیشود.

ما ادعا نمیکنیم که بهترین قالیشویی در مشهد هستیم ، اما میتوانیم ادعا کنیم که ارائه دهنده خدمات متمایز قالیشویی در مشهد هستیم .


برچسب: قالیشویی در مشهد/بهترین قالیشویی در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۴۸:۴۲ توسط:قالیشویی موضوع: نظرات (0)