قاليشويي غرب مشهد قاليشويي غرب مشهد .

قاليشويي غرب مشهد

نكات مهم در مورد شستشوي قالي دستبافت در منزل و قاليشويي

يكي از وسايل مهم منزل كه باعث زيبايي هر چه بيش تر منزل شما ميباشد، قالي دستبافت است. به همين علت بايد در حفظ و نگهداري آن كوشا باشيد.براي حفظ اين زيبايي بايد اصولي را رعايت فرماييد كه در اين مقاله  سعي داريم به نحوه شستشوي قالي دستبافت بپردازيم.

شستشوي قالي دستبافت نكات كم ولي اساسي را دارد كه با رعايت اين نكات زيبايي قالي بصورت هميشگي حفظ ميشود. و شما ميتوانيد ارزش اوليه قالي دست بافت خود را بصورت دائم حفظ نماييد. اما در صورت اينكه نكات لازم را رعايت نفرماييد ممكن است به تار و پود و ظاهر زيباي آن آسيب جدي وارد نماييد.

نكات مهم شستشوي قالي دستبافت در منزل
نكته بسيار مهم براي شستشوي قالي دستبافت و همچنين ماشيني اين است كه نبايد در هنگام شستشوي فرش رنگ دهد، براي تشخيص اين موضوع بهتر است كه شما يك دستمال سفيد روي فرش پهن نماييد تا متوجه اين موضوع شويد. شستشوي فرش نكات مهمي دارد كه بايد تلاش كنيد و آن ها را رعايت فرماييد. شستشو نبايد بطور ساليانه صورت گيرد. بايد فاصله زماني براي هر شستشوي چند سال بگذرد. بدليل اينكه در منزل شما از ابزار مكانيكي خاصي براي خشك كردن استفاده نميكنيد بهتر است اين فرآيند را در تابستان كه هوا گرم و آفتاب (بصورت غير مستقيم) مناسبي دارد انجام دهيد. در ادامه به ذكر چند نكته ميپردازيم:

سطح زمين بصورت شيبدار و هموار باشد. (موزاييك يا سيماني)
فشار آب بصورت معمولي، خروجي آب مانند دوش و دماي آب بصورت ولرم (حدود 20 درجه سانتيگراد) باشد.
مواد شوينده نبايد بصورت اسيدي يا قليايي باشند. ( بطور مثال پودر دستي را ابتدا در آب حل نماييد و شامپوي فرش)
قبل از شستشوي فرش دستبافت آن را خيس نكنيد، اينكار باعث ميشود قسمت هاي كم رنگ فرش رنگ بگيرند.
به هيچ عنوان پس از شستشوي فرش آن را لوله نكنيد.
آب هاي موجود برروي فرش شسته شده را توسط پارو خارج كرده و با كمك حوله يا پارچه نخي آب را از آن خارج كنيد و بگذاريد به همان حالت به مدت 3 ساعت بماند تا رنگ قسمت هاي رنگي به جاهاي ديگر انتقال داده نشود.
پس از گذشت 3 ساعت فرش را براي خشك كردن به پشت بندازيد و در معرض هواي آزاد و نور غير مستقيم خورشيد قرار دهيد.
پس از خشك شدن فرش، با كمك برس نرم به سمت خواب قالي آن را برس بزنيد.
 

نحوه استفاده از شامپو براي شستشوي فرش
حتما به اين نكته توجه فرماييد كه شامپو هاي استاندارد در كليه فروشگاه هاي كشور را تهيه بفرماييد، و نكات زير را براي شستشوي فرش دستبافت استفاده كنيد:

با كمك جاروبرقي گرد و غبار را از روي فرش خارج كنيد.
2 فنجان شامپو فرش را در داخل يك ليتر آب ولرم بريزيد و آنقدر بهم بزنيد تا كف كند.
با كمك يك اسفنج بصورت كاملا آهسته كف شامپو را برروي فرش بكشيد. (حتما بايد كف را روي فرش بكشيد در غير اين صورت فرش بصورت لوچ و چسبنده ميشود.)
كار را از قسمت بالاي خواب فرش شروع كنيد.
در هنگام خارج كردن آب (پس از شستشوي) از سمت خواب فرش انجام شود.
با كمك يك پارچه زبر يا تور پرده برروي فرش پهن نماييد. سپس با كمك يك جاروي چوبي و يا برس فرش را در جهت خواب آن جارو بزنيد.
 
نكات مهم در مورد نحوه ي شستشوي فرش دستبافت در قاليشويي
قاليشويي ها بدليل استفاده از ماشين آلات صنعتي و تجربه كاري خيلي سريعتر و با كيفيت بيشتري نسبت به شستشوي قالي در منزل ميتوانند انجام دهند و توصيه ميشود كه حتما اين كار را به بهترين قاليشويي ها بسپاريد.

در قاليشويي ها براي غبارگيري از دستگاه هاي مكانيزه استفاده ميكنند و ميزان غبارگيري و به اصطلاح تكان دادن بستگي به نوع و درجه فرش دارد. و سپس كارشناسان مجرب به تثبيت رنگ ميپردازند كه فرش هاي دستبافت كه احتمال رنگ دادن قالي زياد است، مشكلي بوجود نيايد. پس از اين مرحله بايد لكه برداري با رعايت بافت فرش انجام شود. شستشوي فرش با كمك دستگاه هاي مدرن با توجه به نوع و تراكم فرش انجام ميشود و در مرحله پاياني فرش را آبگيري و خشك ميكنند.

 

در اين مقاله ما به بيان نكات مهم شستشوي قالي دستبافت پرداختيم. شركت قاليشويي غرب مشهد با كمك كارشناسان مجرب خود توانسته اند نام نيكي را در بين مجموعه هاي قاليشويي در مشهد به جاي بگذارند.


برچسب: قاليشويي در مشهد/بهترين قاليشويي در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۷:۱۶ توسط:قاليشويي موضوع: نظرات (0)